Otázky a odpovědi k distanční výuce

04.10.2020

Výbor KPZŠ se sešel dne 21. září. Probrali jsme zkušenosti z jarní distanční výuky a postřehy rodičů a sestavili dotazy na vedení školy. Dotazy i odpovědi, k od pana ředitele jsou zde: 

Dotazy:

1) Je možné nějak zařídit, aby při pozitivních testech jednoho vyučujícího nešly do karantény všichni? Tedy aby se nepotkávali déle než 15 minut na vzdálenost menší 1,5m (kritéria Hygieny).

2) Jaký je nyní postup, pokud by byl nějaký žák pozitivní? Platí, jak bylo zamýšleno, že do nějakého počtu pozitivních může ve třídě výuka pokračovat?

3) On-line výuka, tu jsme probírali nejvíce. Potěšilo nás, že vše je přes Google Classroom a už se nepoužívají jiné platformy.

- Bylo by možné mít v Google Classroom i úkoly a přehled učiva? Ve zprávách v Bakalářích se to těžko hledá. Kdyby to bylo na jednom místě, rodičům by to situaci usnadnilo.

- Podle zkušeností např. VŠ pedagogů by bylo dobré, kdyby u druhého stupně mohla probíhat výuka ve stejných časech, jako při prezenční výuce. Je to možné?

Odpovědi:

ad 1) v prvním případě šli do karantény všichni pedagogové, protože ještě neplatila povinnost nošení roušek. Problém tedy byl fakt, že dne 9. 9. 2020 proběhla naše klasická porada ve středu, kde jsme využili k sezení míst ve školní sborovně. Neměli jsme roušky, neměli rozestupy a bohužel pozitivní kantor byl mezi námi. Stejně tak se pohyboval po patrech a na dozorech. Pokud by se případ pozitivně testovaného vyučujícího opakoval, velmi pravděpodobně půjdou do karantény jen nejbližší kontakty. Nyní budeme pořádat porady v posluchárně školy. Škola také nakoupila všem zaměstnancům 2ks respirátorů typu FFP2 a 5 ks jednorázových roušek.

ad 2) Aktuální postup můžeme sledovat ve zveřejněných dokumentech MŠMT. Platí, že výuka prezenční pokračuje, pokud není absence vyšší než 50% žáků. Více info je k nalezení v manuálu MŠMT na stránkách ministerstva. Můžete také rodičům prosím tlumočit fakt, že distanční výuka má dle manuálu dvě formy. Jedná se o online a offline. Zde bych rád upozornil na to, že pokud by někteří pedagogičtí pracovníci nechtěli "vysílat" skutečně je k tomu není možné nutit. Bude probíhat zadávání vyučovaného obsahu jednou platformou - Google Classroom, ale nemůže se nikdo z rodičů zlobit, pokud by si kantor nepřál vysílat živě skrz Google Meet.

ad 3) Aktuálně pracujeme na tom, aby jednotlivý vyučující založili ve svých třídách Google Classroom a připojili děti skrz jejich školní účty. Následně zde bude k nalezení i vyučovaná látka, i domácí úkoly. Někteří ještě možná budou využívat Bakaláře a to hlavně z důvodu, že ještě neprošli školením a nejsou tedy zatím schopni využívat Google Classroom na 100%. Pracujeme na tom, snažíme se. K časům výuky - MŠMT doporučuje, že by studenti měli strávit u distančních nástrojů - PC, Notebook, Tablet maximálně 120 min denně - přímé sledování živého vysílání, zde se nepočítá s offline formou výuky (zadaný úkol, pracovní list, vypracovat a odevzdat, udělat si poznámky z probraného učiva). My se budeme snažit každý den věnovat pozornost zejména profilovým předmětům. Časy setkání s vyučujícími v případě vysílání budou odpovídat časům v rozvrhu. Toto již někteří praktikovali před 14 dny, my se budeme snažit udržet stejný trend i v případě uzavření škol v budoucnu.

KPZŠ: Zde si můžete stáhnout Metodické doporučení pro vzdělávání distančním způsobem, kterým se řídí naše škola: Dokumenty ke stažení